Telemarketing: skal jeg vælge direkte salg eller mødebooking?

Der er hovedsageligt to forskellige måder for telemarketing, som der bliver gjort brug af her i Danmark. Det er forskelligt fra virksomheden til virksomheden hvilken form for telemarketing, der er den bedste for dem, men oftest står valget mellem mødebooking og direkte salg. Hvis du ikke helt er med på, hvad de to forskellige former for telemarketing er og hvad det er, der adskiller de to ting, så kan du læse mere om det nedenfor.

Derfor skal du vælge direkte salg

Som sagt, så er der forskel på, hvorvidt en virksomhed er bedst tjent med at vælge telemarketing eller den er bedst tjent med at vælge direkte salg. Hvis du har en virksomhed, der ikke sælger synderligt komplicerede produkter eller ydelser, men derimod meget simple produkter eller ydelser, så er der ikke nogen tvivl om, at det er bedst at give sig i kast med direkte salg, da der ikke er nogen grund til at spilde tid på et møde med en potentiel kunde, hvis du sagtens kan forklare kunden alt om dit produkt eller din ydelse gennem telefonen.

Det er en fantastisk måde at skabe en masse salg på, for i og med, at du ikke skal bruge tid på møder og deslige, så vil du kunne nå at afsætte rigtig mange produkter eller ydelser i løbet af en enkelt dag, hvis man gør brug af denne form for telemarketing.

Derfor skal du vælge mødebooking

Hvis du derimod driver en virksomheder, der sælger mere komplicerede produkter eller ydelser, eller noget, som er for dyrt til at blive solgt gennem telefonen, så skal du selvfølgelig fokusere på mødebooking og ikke direkte salg. Ved mødebooking, så går telefonsamtalen med den potentielle kunde udelukkende ud på at booke et møde, som enten du eller en af dine salgskonsulenter vil kunne varetage, hvorfor det faktisk er vedkommende, der varetaget det respektive møde, der har ansvaret for, at der bliver lukket en tilfredsstillende aftale med den kunde, der har sagt ja til mødet.

Som sagt, så er denne form for telemarketing primært rette mod de virksomheder, der tilbyder produkter eller ydelser, der er for komplekse eller for dyre til at blive solgt direkte gennem telefonen. Endvidere, så er det også en god form for telemarketing for dig, der tilbyder produkter eller ydelser, der bliver skræddersyet efter kundens specifikke ønsker, hvor det altid er meget nemmere at sidde sammen.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *